13 Nisan 2014 Pazar

Bitirdim -2 : BÖĞÜRTLEN KIŞI / SARAH JİO




Son zamanlarda okuduğum en güzel kitap denilebilir.Son derece sürükleyici..Real Simple’nin de dediği gibi kitabı elimden düşüremedim.Kitabı geçen pazartesi aldım fakat Cuma günü okumaya başladım,  neden daha önce başlamadığım için kendime kızdım..

 Kitabın içeriğine dönelim ;

Vera – Geçimini sağlayabilmek için çalışmaktadır.Gece çalışırken sabah eve geldiğinde 3 yaşındaki çocuğunu bulamaz. Daniel ,  Vera için çok önemlidir nedeni ise onu çok zor şartlarda babasız büyütmüştür. Daniel’in babası zengin bir ailenin çocuğudur.Zengin aile Vera’yı istemez fakat Charles Vera’yı çok sevmektedir. Charles’ın kız kardeşi olaya müdahale edince Vera Charles’den hamile olduğunu söyleyemeden kaçar.Bu olaydan sonra bir hotelde hizmetçilik yapar  böylelikle zor şartlarda oğlunu büyütür.



Clarie – Doğumdan önce bir kaza geçirir bu yüzden çocuğunu kaybeder.Eşi ona düşman kesilir.
Bütün bu olanların sonucunda bu ikilinin yolları kesişir.Bunun nedeni Mayıs ayında yağan beklenmedik kar   -böğürtlen kışı- ‘dır.Çünkü bu kar 1933’te de aynı günde yağmıştır.

Bu olayı gören  gazete yazarı Claire Vera’nın talihsizliğini görür.Acıları aynı olduğu için bunu araştırmaya karar verir.Fakat bu olayı çözünce olayın içinde eşinin büyükbabasının olduğunu bilmemektedir.Aklınıza hiç gelmeyen noktaları yakalayan muhteşem yazar Sarah Jio’nun bu kitabını çok beğendim.En yakın zamanda Yazarın diğer kitabı Mart Menekşelerine başlamayı düşünüyorum.bu arada aklınızda bulunsun mayısta bir kitabı daha çıkıyor!

... Onun hayatı, son bölümü eksik olan acı bir roman gibiydi. Güzel bir roman. O romanı bulmuş, tozunu üflemiştik. Ve artık onu okumamızın vakti gelmişti. ''


Kalbinizin derinliklerine işleyen acıya tek kelimeyle nasıl dile getirirsiniz?

2 yorum: